S.S.S.

Sık Sorulan Sorular

Tehlikeli Yük Elleçleme Rehberine ulaşmak için tıklayınız

Navis CAP: Liman İşletim Sistemimizin müşterilerimize dönük yüzüdür. Gemi/konteyner acentesi müşterilerimize kendi yüklemeleri ile ilgili sorgulama imkânları sağlanmaktadır.

Acente Portal: Gemi/Konteyner acentesi müşterilerimize, tüm süreçlerimize katılım, sorgulama, hızlı veri girişi ve doküman paylaşımı hizmeti vermekteyiz.

Rıhtım Online İzleme: Rıhtımda mevcut gemilerin anlık izlenebilmesi sağlanmaktadır.

Gemi Yanaşma Planı: Limana yanaşacak gemilerin programı anlık olarak izlenebilmektedir.

Konteyner Sorgulama: Alıcı/Gönderici firmalara konteynerlerinin durumlarını sorgulama imkânı sağlanmaktadır.

Plaka Sorgulama: Liman sahasına konteyner bırakmak/almak üzere gelen araçların anlık sorgulaması yapılabilmektedir.

Liman Hizmetleri Talep Formu: Acentelerin liman içinde verilecek hizmetleri talep edebildikleri ekrandır.

Online Vezne : Limana gelmeden müşterilerin yüklerine ilişkin masrafları ödemelerine olanak sağlayan sistemdir.

Online İade: Sevhen fazla ödeme yapmış olan müşterilerin limana gelmeden online olarak iade işlemlerini yapmalarını sağlayamaktadır.

İthalat Tartı İşlemleri: Liman sahasında bulunan tartı sistemimizle yapılan işlemleri, müşterilerimizin sorgulaması ve dilerse tartı bilgilerinin basılı olduğu bilet detayını alabilmelerini sağlıyoruz. Aynı zamanda tartı talebi de bu ekranlardan yapılabilmektedir.

İthalat Faturalama: Müşterilerimizin konteynerlerini limandan çekebilmeleri için ödemeleri gereken fatura tutarlarını istedikleri yerden sorgulama ve dilerse ödeme imkânı sunulmaktadır.

DBA Sorgulama: SOLAS kapsamında devreye alınan Doğrulanmış Brüt Ağırlık (DBA) bilgisi, tartı sistemimiz vasıtasıyla üretilmektedir ve bu bilgiler müşterilerimizin süreçlerini hızlandırmak amacıyla paylaşılabilmektedir.

DBA Fatura Talebi: DBA kapsamında verilen hizmetlerin faturalanmasının sağlanması için müşteri talepleri web üzerinden toplanmaktadır.

Araç Giriş Talep Formu: Araçların gümrüklü alana girişi için gereken ön bilgilerin alınıp gümrük sistemine otomatik aktarıldığı ekranlardır. Liman sahasına giriş yapmadan önce bu bilgilerin gümrük sistemine iletilmiş olması şarttır.

X-Ray Hizmeti Sorgulama: Liman sahası içinde bulunan X-Ray cihazında verilen hizmetlerin sorgulanması anlık olarak yapılabilmektedir.

Tarifeler: Verilen hizmetler için uygulanan fiyatlandırma bilgileri sorgulanabilmektedir.

Web Rezervasyon: İthalat konteynerlerin liman sahası dışına çıkarılabilmesi için gereken araç kayıt işlemleri online yapılabilmektedir.

Boş Ekipman Rezervasyon Sorgulama: Boş ekipman rezervasyonlarının sorgulaması yapılabilmektedir.

Ambar Açık Yük Sorgulama: İç boşaltma işlemi yapılan konteynerlerin ambara boşaltılıp boşaltılmadığı ve ambar bakiyelerinin sorgulanması sağlanmaktadır.

Booking Sorgulama: İhracat konteynerlerin liman sahasına girişine ait rezervasyon bilgisinin gönderilip gönderilmediği sorgulanabilmektedir.

Taşıma evrak Giriş (İhracat): Tehlikeli madde içeren konteynerler için beyan edilmesi gereken taşıma evraklarının limanımıza beyan edilmesini sağlayan uygulamadır. Beyanatı yapılmamış konteynerlerin girişte ek kontrollere tabi tutulması sağlanmaktadır

Online CFS & Ambar: Websitesi üzerinden limana gelmeden CFS ve Ambar talebi yapılabilmesine olanak sağlamaktadır.

CFS Talep Sorgulama: Beyannamelere ilişkin talep edilen muayene/tespit vb. işlemlerin gümrük sisteminden firmamıza ulaşıp ulaşmadığı ve durumu izlenebilmektedir.

Taşıyıcı Booking Oluşturma: Nakliyecilerin ihracat konteynerlerin kayıtlarını yapabilmeleri, böylece kapıda bekleme sürelerinin azaltılması sağlanmaktadır.

Fatura Sorgulama: Müşterilerin konteynerlerine ilişkin ödemesini gerçekleştirdiği faturalarını kontrol edebilmelerine olanak sağlamaktadır.

Marport Online üzerinde yer alan Konteyner Sorgulama ekranına konteyner numaranızı yazarak kontrol edebilirsiniz.

Marport Müşteri Destek Birimi ile iletişime geçmenizi rica ederiz. 0212 401 65 00 numaralı telefon veya “info@marport.com.tr” adresi üzerinden email ile ulaşabilirsiniz.

Tüm öneri, şikayet ve taleplerinize yönelik geri bildirimlerinizi Müşteri Portal menüsü içerisinde yer alan “Müşteri Destek Sistemi” uygulamasından veya “bilgi@marport.com.tr” adresine gönderilecek email üzerinden iletebilirsiniz.

Marport Online da yer alan gümrüklü saha giriş evraklarını tamamlayarak ticaret@marport.com.tr adresine göndermenizi rica ederiz.

Liman sahamızda eşyası bulunan firmaların devir işlemlerini gerçekleştirebilmesi için istenilecek belgeler aşağıda sıralanmıştır. Evraklar düzenlenip tamamlandıktan sonra Full konteyner eşya devri için Marport Kayıt Ofisine Parsiyel Açık Yük eşya için Marport Ambar Ofise getirilmesi gerekmektedir.


Devir eden taahhütnamesi (Antetli kağıt üzerine Islak kaşeli ve imzalı hali işletmeye teslim edilecek) (evraka ulaşmak için tıklayınız

Devir alan taahhütnamesi  (Antetli kağıt üzerine Islak kaşeli ve imzalı hali işletmeye teslim edilecek) (evraka ulaşmak için tıklayınız)
Devir eden ve devir alan firmaların firma uzantılı mail adresleri ile kayit.ofisi@marport.com.tr  ve ambar@marport.com.tr adresine devir mutabakat mailinin gönderilmesi. (evraka ulaşmak için tıklayınız)
Devir eden ve devir alan firmaların imza sirküleri
Islak kaşeli ve imzalı devir devir faturası 
Vekâletname ile yapılan işlemlerde vekâleti veren ile taahhütnameye imza atan kişilerinde imza sirküleri olacak.
Yük Teslim Formu (Ordino) 

Konteynerin işlem görmek için CFS sahasına alınması sonrasında işlemden vazgeçilmesi, tartı için konteynerin aktarma aracı ile kantara götürülüp tekrar istife alınması gibi durumlarda oluşan liman hizmetidir.

Gümrük sisteminden aktarılan talep sonrasında “Açma – Kapama Tutanağı” ve “Ordino Kopyası” ile başvurulması gerekmektedir.

Liman operasyonu rıhtım hizmetlerinde 7 gün 24 saat çalışmakta olup, müşterilerimizin gerçekleştirdiği işlemler ile ilgili birim bazında çalışma saatleri;
Ticari Tarife: 08:00 – 20:00 (Cumartesi: 08:00 - 12:00)
Kayıt Ofis ve Sorun Masası: 08:00 – 00:00 (Kayıt Ofis Cumartesi: 08:00 - 16:00)
Ticaret ve Müşteri İlişkileri: 08:00 – 17:00
Not: Ticaret ve Müşteri İlişkileri Cumartesi – Pazar, Ticari Tarife Ofisi ve Sorun Masası Pazar günleri mesai gerçekleştirmemektedir.

Kapı giriş ve çıkış hareketi gören konteynerlerin istifleme sürecindeki elleçleme hizmetini kapsayan bedeldir.

Marport Müşteri Destek Birimi ile iletişime geçmenizi rica ederiz. 0212 401 65 00 numaralı telefon veya “info@marport.com.tr” adresi üzerinden email ile ulaşabilirsiniz.

Marport Online üzerinde yer alan Online Havale başlığı altındaki sekmeden iade talebinizi oluşturabilirsiniz.

Marport Online menüsü altında bulunan “İthalat Tartı İşlemleri” uygulamasından evrakların tamamlanması ile aktif hale gelecek kullanıcı hesabı ile talep, iptal ve sonuç görüntüleme işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz.

Marport kantarları ile tartılması durumunda faturalama işlemi yapılması ile beraber sonuç görüntüleme işlemi gerçekleştirebilirsiniz.

Marport Online bölümünde yer alan “DBA İşlemleri” menüsü altında bulunan linkler üzerinden işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.

Web sitemizde yer alan Marport Online bölümünde bulunan Tarifeler linkinden İthalat Saha ve Parsiyel Ambar tarifesine erişebilirsiniz. Link, ayrıca aşağıda belirtilmektedir.
Tarifeler: http://www.marport.com.tr/marport_onlin/tarifele.html

Deniz yolu ile gelen konteynerler geminin rıhtıma yanaşmasına müteakip liman operasyonu ile, kara yolu ile giriş yapan konteyner ise liman kapı girişi ile ardiye hizmetine tabi tutulmaktadır..

Gümrüklü sahalara  gelen  konteyner  ve  diğer yüklerin  kapalı  ve  açık sahalarda  saklanması,  depolanması,  etiketlenmesi,  paketlenmesi  ve benzeri katma değerli hizmetleri ve bu hizmetler için ödenen ücreti ifade eder.

MARPORT LİMAN İŞLETMELERİ SANAYİ VE TİCARET A.Ş.

Garanti Bankası İzmir Şubesi
Şube Kodu : 100 Hesap No : 6297273 (TL)
IBAN : TR32 0006 2000 1000 0006 2972 73 (TL)

Garanti Bankası İzmir Şubesi
Şube Kodu : 100 Hesap No : 9090780 (USD)
IBAN : TR21 0006 2000 1000 0009 0907 80 (USD)


Ambar Kodu;
G 0060

Liman Kodu;
TRAMB-007

Kep Adresi;
marportliman@hs03.kep.tr