Kalite Sistemleri

Sürdürülebilirlik

Kalite Sistemleri

YÖNETİM SİSTEMLERİ

Kalite yolculuğumuza 2006 yılında başlamış olup, 2007 yılında ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi, ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi, 2012 yılında ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti ve Şikayetleri Yönetim Sistemi, 2016 yılında ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi, 2017 Yeşil Liman Sektörel Kriterler ve 2020 yılında OHSAS180001 revize edilerek ISO 45001 olarak entegre olarak kurulmuş ve belgelendirilmiştir.

Entegre Yönetim Sistemi gerekliliği olan tüm dokümanlar (prosedür, talimat, form, süreç akış şemaları ve dış kaynaklı dokümanlar) QDMS (Quality Document Management System) programında tanımlanmış olup, tüm çalışanlar ilgili dokümanlara bu program üzerinden erişebilmektedir. Programda kullanıcı bazında yetkilendirmeler yapılarak ve matrisler oluşturularak dokümanların takibi ve güncelliği sağlanmaktadır.


İç Denetimler

Entegre yönetim sisteminin yeterliliğini sağlamak ve süreçlerin etkinliğini artırmak amacıyla iç denetimler, iç denetçi eğitimi almış personellerimiz tarafından yapılmaktadır. Denetimler yapılırken ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 10002 ve ISO 27001 standartlarının gerekliliklerine riayet edilmektedir. Denetimde bulunan uygunsuzluklar ile ilgili düzeltici faaliyetler gerçekleştirilir ve sistem yardımıyla takip edilir.


Dış denetimler

Entegre Yönetim Sistemimiz senede bir kez akredite iki firma tarafından farklı tarihlerde mevcut yönetim sistemleri konularında denetlenmektedir. İlk belgelendirilmemiz 2007 yılında gerçekleşmiş olup 2019 yılındaki denetimimizde de mevcut belgelerimiz yenilenmiştir.

Denetimde bulunan uygunsuzluklar ile ilgili düzeltici faaliyetler gerçekleştirilir ve sistem üzerinden takip edilir.


Öneri Sistemi

Personelin yönetim sürecine katkı sağlamasını temin etmek, yenilikçi, düzeltici ve iyileştirici fikirleri değerlendirerek iş mükemmelliğine ulaşmak amacıyla kurulan sistemdir.

Sürekli İyileştirme kapsamında, şirkete maddi getiri sağlayan, İş Sağlığı Güvenliği ve Çevre konuları başta olmak üzere şirkete katkısı olan tüm fikirler dikkate alınmaktadır. Bildirimler Kiosk, öneri kutuları ve Marport mobil uygulama (LİMON) kanalları ile verilir ve Öneri Değerlendirme Grubu tarafından değerlendirilir. Öneriler değerlendirildikten sonra, uygulanmaları için sistem üzerinden düzeltici faaliyet’e dönüştürülür. DF’leri açılmış öneriler puanlandırılarak kapatılır. Değerlendirme kriterlerine göre en yüksek puanı alan öneri sahipleri ödüllendirilir.


EFQM Kalitede Mükemmellik

2010 yılında tüm paydaşların; müşterilerin, çalışanların, hissedarların, tedarikçilerin, toplumun beklentilerinin dengeli bir şekilde karşılamak üzere kurumdaki bütün faaliyetlerin sürekli olarak iyileştirilme yöntemi olan, Toplam Kalite Yönetim çalışmalarına başlanmıştır. Bu felsefeyi uygulamak için kuruluşlara yönetim sistemi için bir yapı sunan ve mükemmelliğe giden yolun neresinde olduklarını gösteren, eksikliklerini saptamalarını sağlayan ve uygun çözümleri teşvik eden EFQM Mükemmellik Modelini benimsenmiştir. Bu amaçla Türkiye Kalite Derneği’ne (Kalder) üye olarak Ulusal Kalite Hareketi İyiniyet Bildirgesi imzalanmıştır. 2010 Mayıs ayında da Kalder tarafından yapılan değerlendirme sonucunda, Mükemmellikte 3 yıldızlı yetkinlik seviyesine uygun olduğumuz belirlenmiştir. Yetkinlik Belgesi, 19. Kalite Kongresindeki ödül töreninde Liman Hizmetleri Grup Başkanımız tarafından teslim alınmıştır.

Kalite Büyük Ödülü yolunda ilerlemek amacıyla Toplam Kalite Yönetimi’nin Temel Kavramları olan;

Liderlik ve Amacın Tutarlılığı, Müşteri Odaklılık, Süreçler ve Verilerle Yönetim, Çalışanların Geliştirilmesi ve Katılımı, Sürekli Öğrenme, Yenilikçilik ve İyileştirme, İşbirliklerinin Geliştirilmesi, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Sonuçlara Yönlendirme benimsenmiştir.

Mükemmellik yolunda ilerlenen bu süreçte müşteri, çalışan ve tedarikçi gibi tüm paydaşlarının beklentilerini optimum seviyede karşılayarak bütün faaliyetlerini sürdürülebilir şekilde iyileştirmeye devam edilmiştir. 2013 yılı sonunda, Kalder tarafından EFQM kapsamında yapılan dış değerlendirme neticesinde, 5 yıldızlı Mükemmellikte Yetkinlik ödülü alınmıştır.